۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۴۰

رحیمی خبر داد:

اختصاص 8500میلیارد ریال به حوزه کشاورزی و معدن آذربایجان غربی/تشریح مصوبات دور چهارم سفر

اختصاص 8500میلیارد ریال به حوزه کشاورزی و معدن آذربایجان غربی/تشریح مصوبات دور چهارم سفر

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهور گفت: هیئت دولت در چهارمین سفر استانی به آذربایجان غربی اختصاص هشت هزار و 500 میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی و معدن این استان را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رحیمی بامداد روز دوشنبه در تشریح مصوبات چهارمین سفر استانی رئیس جمهور و هئیت دولت به آذربایجان غربی اظهارداشت: این میزان تسهیلات و اعتبار برای توسعه دو بخش با اهمیت در آذربایجان غربی اختصاص داده شده كه این امر نشان دهنده توجه دولت و رییس جمهور به قابلیت های آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: از این اعتبار 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه و جبران خشکسالی و سرمازدگی و آفات و نیز ‌چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های حوزه كشاورزی اختصاص داده شد.

رحیمی همچنین از تخصیص سه هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش معدن خبر داد و عنوان کرد: این تسهیلات به صورت یارانه های هفت تا 13 درصدی در اختیار بانک ها قرار می گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری کشورمان همچنین با اشاره به اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار اضافی برای تکمیل طرح های عمرانی مصوبات سه دور قبلی یاد آور شد: از مجموع 676 مصوبه در سفرهای سه گانه دولت، 261 مصوبه به طور كامل اجرایی شده ،‌300 مصوبه در دست اجرا بوده و 115 مصوبه دیگر نیز كه شامل 17 درصد مصوبات است به دلایل مختلف اجرایی نشده اند كه اجرای آنها در دست پیگیری است.

اعتبار بزرگراه نقده- پیرانشهر – تمرچین تأمین شد

رحیمی  ‌ایجاد پایگاه جامع اطلاعات كشاورزی و آزمایشگاه مرجع كشاورزی، تعیین بوكان به عنوان فرمانداری ویژه، ‌مطالعه ایجاد شهرك صنعتی پتروشیمی در میاندوآب، ‌تقویت مرز زمینی پیرانشهر،‌ توسعه فرودگاه ارومیه،‌ تامین اعتبار بزرگراه نقده- پیرانشهر – تمرچین را از مصوبات جلسه روز یکشنبه هئیت دولت در استان برشمرد.

اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه و صدور مجوز استحصال املاح از آن صدور

وی اضافه کرد: تهیه طرح جامع معادن و صنایع معدنی استان، ‌اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه و صدور مجوز استحصال و برداشت املاح از آن صدور مجوز فروش ساختمانهای دولتی مازاد استان برای اجرای طرح های عمرانی، ‌تاسیس شعبه دانشگاه مالك اشتر در آذربایجان غربی و راه اندازی شعبه پژوهشكده رویان جهاد دانشگاهی از جمله دیگر مصوبات دولت در این سفر بود.

معاون اول رئیس جمهوری کشورمان همچنین به تشریح اقدامات دولت نهم و دهم در آذربایجان غربی پرداخت و افزود: دولت در هشت سال گذشته خدمات بسیار خوبی را در حوزه های صنعت و معدن ، كشاورزی و تعاون انجام داده كه از جمله آنها می توان به اشتغال 61 هزار نفر در حوزه صنعت، ‌رشد دو برابری تعداد واحد های صنعتی، افزایش نزدیك به 190 واحد معدنی و اشتغال پنج هزار نفری در این بخش، افزایش چهار برابری تولید سیمان ،‌رشد 115 درصدی ارزش صادرات غیرنفتی، رشد نزدیك به دو میلیون تنی محصولات كشاورزی و افزایش 46 درصد تعداد تعاونی ها در استان اشاره كرد.

اختصاص 35 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان

وی اختصاص 35 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان،‌ پرداخت 18 هزار و 850 میلیارد ریال تسهیلات بانكی به طرح های اشتغالزا و ایجاد 173 هزار و 287 فرصت شغلی پایدار، ساخت 21 هزار و 200 واحد مسكن مهر و ایجاد اشتغال موقت برای 64 هزار نفر ،‌ ایجاد 830 تخت جدید بیمارستانی ٰ راه اندازی 29 پایگاه امداد جاده ای جدید، افزایش 205 درصدی تعداد دانشجویان در استان و رساندن آن به 131 هزار نفر بخشی از فعالیت های دولت در هشت سال گذشته در این استان بوده است.

رحیمی با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم برنامه ریزی برای اجرای 34 سد در آذربایجان غربی انجام شد كه از این تعداد، 14 سد اجرا شده‌،‌11 سد در دست اجرا بوده و 9 سد نیز مطالعه می شود افزود:‌ در این مدت همچنین،‌ سه نیروگاه جدید در استان احداث شده و تولید برق از 410 مگاوات به یكهزار و 360 مگاوات رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور بهبود وضعیت زیربنایی استان را از دیگر خدمات ارزنده دولت در هشت سال گذشته ارزیابی كرد و افزود : ‌حذف 44 نقطه حادثه خیز راههای استان، ‌رشد 116 درصدی راه های روستایی،‌ برنامه ریزی برای اجرای 184 كیلومتر راه آهن در استان، افزایش 355 درصدی احداث خط انتقال گاز و گازرسانی به 13 شهر و نزدیك 300 روستا از جمله این فعالیت ها است. 

کد خبر 2048125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha